Vill du hyra kontor? Få information om de totala kostnaderna för hyrning av kontor: Se aktuella priser i StockholmGöteborg och Malmö 

Varje hyresobjekt ska administreras vilket kan ta tid. Tiden som används bör också räknas med när de samlade omkostnaderna för att hyra kontor räknas ut.

Den här kostnadskategorin är dock förhållandevis liten eftersom den omfattar aktiviteter som gränsar till andra kategorier. Kostnaderna i den här kategorin utgörs alltså av lönekostnader för administration och planering av diverse inköp såväl som underhåll av varje hyresobjekt.

Även om det inte finns någon vicevärd eller vaktmästare så finns det uppgifter i samband med administration av uthyrningen som ska omhändertas av en medarbetare i organisationen. Det kan vara en assistentent eller i mindre verksamheter ägaren själv. Om till exempel kopieringsmaskinen går sönder eller internetanslutningen går ner så ska någon ringa till servicekontoret eller till leverantören. Allt detta kräver tid och resurser.

Arbetskostnaden för den tid som förbrukas bör därför också räknas med när de samlade omkostnaderna för kontorsuthyrning räknas ut.

Lediga kontorshotell i hela Sverige

I jämförelse med traditionella kontor finns det stora fördelar med kontorshotell:

  • Möblerade kontor från 15 m2
  • Hyresavtal från 1 vecka
  • Tillgång till konferensrum

Allt du behöver veta när du ska hyra eller uthyra kontor hittar du här.